1. Dette er fordi en ikke kan påvise vitenskapelig om det er/ ikke er Jesus som har sagt det som står skrevet i Bibelen. Dermed må det være et trosspørsmål fordi troen går utenfor de vitenskapelige grenser.
2. Synet er veldig likt. Kirken ser på Bibelen som Guds ord fordi den handler om Guds handlinger i historien, og om det Gud gjorde gjennom Jesus. Den er viktig fordi den vitner om Jesus. For Islam er Koranen budskapet som Muhammed forkynnet. Koranen er en evig og uskapt bok. Siden den bærer budskapet om hva Muhammed forkynnet og om Allah sine åpenbaringer kan vi trekke mange fellestrekk mellom den og Bibelen. Og synet på dem er der etter. De skal begge behandles med stor respekt. En forskjell som kan trekkes fram er vel at tekster fra Bibelen ikke blir skrevet med skjønnskrift så veldig ofte, mens det i islam er vanlig å gjøre det.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar