tirsdag 27. januar 2009

BIBELSYN

På sida som linken under tilhører står det litt om hva Bibelsyn er. Det står at det går ann å dele inn tre hovedmåter å lese bibelen på, og at disse kan deles opp ytteligere. Og det er umulig å lese Bibelen uten å tolke det som står der personlig, påvirket av hvilken bakgrunn, kultur og erfaring man har.
http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/fuv/eiklibr/bibelsyn.html

”Taus om sitt homo-syn”
I likhet med Dagfinn Høybråten (KrF) nekter også pinsevenn og statsråd Ansgar Gabrielsen (H) plent å fortelle hva han mener om homofili.

Det står altså i artikkelen at verken Dagfinn Høybråten eller pinsevenn og statsråd Ansgar Gabrielsen bil uttale seg om sitt syn på homofili. Et stykke nede i teksten står det imidlertid at Filadelfia, menigheten som Gabrielsen er med i, står for et konservativt bibelsyn.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=214411

Ingen kommentarer: